Wednesday, March 23, 2011

new pc new mood?

assalamualaikum...


today bawak netbook pink tecik tecik comel kiut miut ni datang office. teruja netbook ni dapat menyemak atas meja i yang memang semak giler nak mamp nii. ok sebenarnye i bukan nak menunjuk nunjuk akan netbookku ini tapiiiiii. tapiiii abang IT department curik pc sayeeee. theeheee. kitorang kat department ni nak dapat pc baruuu. oh yeaahh. dah lama giler kot tunggu pc ni. aiyoyoyoo. diorang amek pc lama untuk scan and backup documents dalam tu. mana laaa abang IT ni? saya takleh buat keje niii. takleh buat keje sebab host a.k.a system yang kitorang pakai tu mana la nak ada dalam netbook nii. 

new pc. lenovo y'all!! :)
adakah dengan kehadiran new pc nanti akan membawa new mood yang lagi ceria kepada saya? sesungguhnya rungutan yang setiap hari hati sendiri dengar ialah on how much i don't like being here. how to escape eh? banyak keadaan yang menyebabkan saya stuck kat sini. and keadaan keadaan tu biarlah orang yang tau je tau. hukhukk. sedih dengan nasib diri sendiri. tapi tak baik menyalahkan takdir kan. saya bersyukur sebab saya ada kerja. saya cari rezeki yang halal dengan kudrat sendiri. oh yeahh kepada diri sendiri.

bile orang merungut takde kerja, saya boleh ucapkan alhamdulillah saya berjaya menempatkan diri di salah sebuah syarikat yang orang kenal. bila orang merungut takde duit, saya boleh ucapkan alhamdulillah saya ada punca rezeki yang halal. walau tidak banyak dan tidak mampu bermewah, sekurang kurangnya makan pakai saya cukup. bila orang merungut tidak disayangi, saya mampu mengucap syukur alhamdulillah saya dikelilingi insan insan yang saya sayangi dan mereka menyayangi saya. yey!

oleh itu marilah kita sama-sama mengucap syukur alhamdulillah dengan apa yang kita ada dan orang lain tak ada. mungkin ada orang yang lebih dari kita tapi ada juga orang yang kurang dari kita. rezeki masing-masing dan Allah pon dah janjikan rezeki ke atas sesiapa yang berusaha mencarinya. bersyukur dengan apa yang ada dan berusaha untuk dapat lebih dari apa yang kita ada. tapi kita kena berhati-hati agar kita tak riak. aiyoooo ayat abeh skema laa ustazah niii. haishhh :p
saya juga bersyukur dengan apa yang saya ada. yang terbaru, saya dapat anak buahhh nomeyy nomeyyy. alhamdulillah. Imaad Wafiy bawak sinar kebahagiaan dalam keluarga kamii. we love uuuu Imaad. i miss u already :(

aksi Imaad menggeliat dengan agresif!
WE LOVE U BABY BOY!



No comments: